Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

tentang zahid

zahid adalah kawan ku yang serupa nasib dan takdir apabila kami sama-sama gagal di peperiksaan SPM. Dia juga menyambung pelajarannya ke Maktab Adabi Maharani Muar dan tinggal di asrama.

Cuti umum Hari Pekerja 1 Mei akan mendatang dan aku bercadang untuk menziarahinya di Muar.

"Yus, saya nak ke Muar tengok Zai, awak nak ikut?" lawaku kepada gadis itu

"bila tu?" tanyanya kembali

"1 Mei, boleh kita jalan-jalan di Tanjung Emas" cadangku sambil mengharap pelawaanku di terima.

"boleh" undangku di terima

Kami berjanji untuk bersama-sama menaiki bas Lien Hoe dari stesen bas Batu pahat pada seawal jam 7.30 pagi. Kabus masih menebal di saat kami keluar.

Perjalanan yang panjang dan peluang yang terbentang memungkin aku duduk bersamanya sepanjang perjalanan. Banyak yang diperbualkan dan aku memandangnya pada jarak yang semakin dekat.

aku terlupa tentang dunia seketika bila mata kami saling berpandangan, pandangan mata saling bertautan dan senyuman saling dilemparkan.

Rancangan awal untuk menziarahi zahid terpaksa aku ubah

No comments:

Post a Comment