Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

kereta biru

air mataku tak dapat lagi dibendung dan tanpa silu di hadapan kak alos aku menangis/

"Kak Alos, pinjamkan saya kereta Bakar" mohonku

"Kau nak buat apa?" tanya kakak iparku seolah enggan membenarkan. Mungkin dia memahami emosi dan kekeliruan aku jetika itu. Mungkin juga keengganan ini untuk keselamatan diriku sendiri.

"Saya nak cari semula dia" tegasku dan masih berharap kunci kereta yang terletak di atas peti sejuk dihulurkan kepada ku

"Kalau jadi apa-apa dengan kereta ini, kau jawab dengan Bakar" jawab kakakku

"Kak Los tolonglah fahami saya. Saya akan bertanggungjawab atas kereta ini" masih berharap dan memohon.

"Nah" katanya separuh marah.

Enjin dihidupkan dan pakaian pemberiannya aku masukkan ke dalam oerut kereta. Aku tak ingin sesekali memakainya kerana akan membuat aku terkenang kepadanya. Aku akan jadi lebih luka.

Aku tiba di kampung rumah sewaanya dan tanpa masalah aku menjumpai rumah tersebut. Ku beri salam dan tuan rumah menjemput aku naik lalu dihidangkan air.

Masitah mengenaliku sepertimana dia mengenali Yusita ini kerana kami pernah sekampong.

Dia menceritakan abahwa Yusita memang terpaut dengan lelaki ini dan bersedia untuk menjadi kekasihnya.

Aku memohon diri dan sewaktu keluar ke jalan besar, aku terpandang Yusita dan aku mohon dia menaiki kereta untuk menyelesaikan kerumitan ini.

Aku bawa Yusita ke rumah abangku dan di sana aku mohon jika perpisahan yang diinginkan, lakukan dengan secara baik dan aku akan menerima walaupun berat hati untuk melepaskannya.

"Tidurlah di sini, untuk kali yang terakhir" pintaku

Esok bukanlah hari yang cerah bagi sebuah matahari yang bersinar indah

No comments:

Post a Comment