Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

lari yang jauh

aku masih menganggur tanpa sebarang pekerjaan meskipun banyak surat permohonan kerja aku hantar kepada pihak yang mencari tenaga kerja. Jadi aku banyak memerap di kampung dan itu tidak membantu ekonomi ibuku.

Ubat masih lagi aku makan memandangkan penyakit ini memerlukan masa untuk sembuh seperti sediakala. Kadangkala aku merasa kebas di pangkal lengan yang aku tak tahu samada berpunca dari penyakit ini.

"Dik, kau simpan kad jemputan kawin orang ke" tanya ibuku di suatu petang

"Kad jemputan siapa mak?" dalanm kehairanan menjawab soalan ibuku

"Hj Yusof" jelasnya

"Siapa kawin" masih menjawab soalan dengan soalan

"Yus"

Spontan aku mengeluarkan sebatang rokok dari kocekku dan menyuakannya ke mulut. Ku nyalakan api dan rokok itu ku hisap tanpa rasa bersalah di hadapan ibuku.

"Mengapa sampai hati menyayat luka yang masih belum sembuh ini?' aku menjerit di dalam hati.

Aku masuk ke kamar dan mengambil beberapa helai pakaian. Aku masukkan semuanya ke dalam sebuah bag dan ku seluk poket seluarku. Ada 40 dan cukup untuk perjalanan yang singkat.

Malam itu aku berangkat ke KL

No comments:

Post a Comment