Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

pak guard punya hal

aku pernah di tangkap oleh Pak Guard ITM kerana melintas kawasan larangan untuk mandi di pantai Sura. Bersama beberapa rakan yang degil, kami di bawa ke pos kawalan untuk di ambil tindakan. sewaktu dalam perjalanan, aku terpandang rose mohd sidek dan dalam kekalutan aku menegurnya.

"Awak dari Tangkak kan" tanyaku. aku tahu tentang dia sewaktu memperkenalkan diri di sesi suaikenal. Rafi ketawa melihat aku menegur gadis itu

"ya" jawabnya dalam keadaan terpinga-pinga ditegur aku yang tengah mencari idea melepaskan diri dari hukuman.

"cepat jalan" jerkah pak guard

Aku hanya di beri amaran keras dan dinasihatkan untuk tidak mengulangi perbuatan kami.

Sessi pembelajaran bermula dan seluruh pelajar dari DBS, DIB dan DIA ditempatkan di dewan kuliah. Aku duduk di antara mereka dan tumpuan masih di hadapan.

Kuliah tamat dan aku lewat untuk keluar memandangkan aku tak mahu berpusu-pusu bersama yang lain. Aku menoleh ke arah kerusi yang menempatkan pelajar wanita.

Berderau darahku bila Rose sedang memandangku dengan senyuman.

Itu dugaan dan ujian dalam menguji kesetiaan.

Aku turun meniti anak tangga dan meninggalkan Rose tersenyum sendirian. Aku sedar bahawa ada janji sedang menanti untuk aku tunaikan di kampung. Aku tak mahu penantian yang di sana menjadi sia-sia.

Di semester ke 4, aku mendapat tahu bahawa ada seorang pelajar di USA sedang bercinta dengan Rose. Tahniah.


Pelikkan mengapa Tangkak yang bermain di fikiranku sewaktu menegur Rose?

No comments:

Post a Comment