Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

kain pelikat

pemberian pertama yang aku terima dari gadis ini adalah sehelai kai pelikat yang disampul kemas dan diletakkan di atas meja dalam bilik darjahku.

Tanpa sebarang maksud dan petanda, aku tak tahu makna di sebalik pemberian ini namun aku menghargai setiap apa yang diberi

pulang ke rumah dan aku memberitahu ibuku tentang pemberian itu.

"apa maksud kain ni mak?" tanyaku

"selalunya, pemberian kain bermaksud menyapu air mata kerana perpisahan" terang ibuku

apapun jua maksud yang tersirat disebalik pemberian ini, aku tak peduli kerana aku enggan memutuskan apa yang terjalin sekarang ini.

"Adik simpan jer lah dulu. Pakai waktu kenduri atau solat" aku jawab

aku simpan elok-elok kain itu, sayang rasanya untuk memakainya.

pemberian ini akan dibalas satu hari nanti

No comments:

Post a Comment