Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

sumbing dan retak

aku mengarapkan sebuah harapan dan mengharap harapan itu menjadi kenyataan. Mengharap bahawa semua akan berada di dalam keadaan harmoni serta seluruh keluarga menerima aku dan dia. Namun di tengah perjalanan, kami bertemu halangan.

Hubungan itu tidak begitu direstui oleh Ibuku setelah agak lama kami berhubungan. 


walau pernah dulu aku bertanya kepada ibuku bagaimana pada suatu hari nanti, aku ingin dia ke rumah Hj Yusof untuk meminang gadis ini untuk aku.

"boleh tak kita menjadi saudara" jawabnya sambil tangan mengupas bawang dan aku gembira mendengar jawapan itu.

Maafkan aku Ibu, kerana banyak melukakan hatimu dan semoga aku tidak dianggap derhaka atas perbuatan aku ini. 


No comments:

Post a Comment