Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

pacific Bank

Aku diterima bekerja di Pacific Bank sebagai kerani/juruwang atas usaha abang bakar. Hubungan kami menjadi kembali bertaut kerana aku masih adiknya dan dia masih abang aku.

01.02.1991 adalah tarikh aku mula bekerja dan aku berazam untuk membangunkan diriku. Aku akan berusaha menjadi pegawai bank dalam masa yang singkat dan aku berusaha dengan caraku sendiri.

Di situ aku mengenali seorang gadis berjiran dengan abangku bernama Noriah Maspie. Dia tinggal di rumah kakanya di Taman Megah Ria kerana untuk mencari pekerjaan di sini. Dia berasal dari pengerang.

Aku pernah keluar denganya berdua ke bandar johor Bahru untuk berjalan-jalan. Kami pernah jatuh motor bersama sewaktu di lebuhraya pasir gudang. kami pernah bersama untuk menikmati malam di pantai Lido yang kini tinggal kenangan. kami pernah bersama ke rumahnya di Pengerang.

namun kami tidak ditakdirkan untuk bersama.

mungkin tak perlu aku menceritakan kenapa aku terpaksa meninggalkannya atau mungkin dia yang meninggalkan aku. ini wajahnya http://www.facebook.com/profile.php?id=1427962476

terima kasih kepada Noriah maspie yang menghilangkan rasa sepiku meski hanya untuk beberapa ketika.

aku memburu cinta baru

No comments:

Post a Comment