Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

bertunang

rahsia ini aku tutup rapat dari semua.

secara diam-diam, aku membeli sebentuk cincin belah rotan dan aku ingin meneruskan fasa percintaan ke tahap yang seterusnya. Duit membeli cincin aku kumpul dari semua sudut yang memungkin aku berupaya membelinya.

Memang tidak mahal tetapi aku puas kerana ada tanda dijarinya yang ia telah separuh aku miliki.

Di hari raya haji tahun pertama kami berkenalan, dan di bilik belakang rumah, aku menyarungkan cincin itu dan meminta ia bersetia dengan ku.

Dia menerimanya dengan gembira. RTerpancar wajah puas bila memandang yang ia bersetuju menjadi milikku.

Majlis itu hanya dihadiri oleh kami dan disaksikan oleh susunan bantal di bilik belakang.

sekuruang-kurangnya, aku pernah bertunang dengannya

No comments:

Post a Comment