Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

tanam anggur

aku menamatkan pengajianku dan lantaran kesukaran mendapatkan pekerjaan di dareah aku, aku mengikutinya bekerja di Johor bahru.

Aku menumpang di rumah abangku dan bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat elektronik. Pendapatanku tak banyak dan sekadar cukup untuk keperluan seharian. Begitu juga dia. Bekerja sebagai kerani di Arastu berhampiran dengan pejabatku.

Hari berlalu dan aku mula merasakan keretakan di dalam hubungan.

Kami sering berjumpa dan kami sering juga bertengkar. Tapi aku masih terlalu sayangkan dia.keadaan kami agak dingin dan aku merakan api yang dulunya marak menyala kini semakin sejuk beku.

Petang itu aku tidur kerana keletihan sementara dia akan balik lewat kerana kerja yang tidak slesai. Tanpa berprasangka aku mengizinkanya. Aku lena tanpa mengetahui sesuatu akan berlaku di waktu lenaku.

"Dik,bangun, Yus datang" gerak abangku Bakar membangunkan aku dari tidur.

Bingkas aku bangun mendengarkan namanya di sebut dan aku gembira dengan kehadirannya.

Sesuatu agak keliru dan rasahatiku mengatakan ada sesuatu yang tidak kena di saat itu.

No comments:

Post a Comment