Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Sunday, February 19, 2012

tanjung emas

Sesampainya di hentian bas Maharahi, kami berjalan menyusuri lalu lintas dan mendekati destinasi yang selama ini jarang aku singgahi.

Di Tanjung Emas kami berlabuh di atas sebuah bangku dan mula menyusun ayat membentuk perkataan berlapikkan perasaan. Aku ingin sekali menulis di atas batu nama kami berdua yang sepatutnya dilakukan oleh dia.

Di sini di batu ini, akan ku tuliskan lagi, namamu dan namaku. Aku ingin memahatkan kenangan yang indah ini bukan sekadar di ingatan tapi juga di tugu kenangan.

2 jam kemudian kami meninggalkan bangku itu dan menuju ke sebuah warung. Aku mula memesan makanan sementara dia meminta izin untuk ke kedai sebelah. Sekembalinya, ia menghadiahkan aku sebuah kaset Ebet G Ade yang memang ia tahu adalah kegemaranku.

Sewaktu menaiki bas pulang ke Batu Pahat, aku terlena oleh keletihan namun di fikiranku, otakku mula membina struktur pengsetoran yang tak akan mampu dipadamkan.Dilapisi oleh tembok -tembok lapisan yang tidak memungkinkan ianya ditembusi oleh sebarang virus perosak.

Adakah RAM ini akan kekal selamanya? Cuba kalian baca seterusnya

No comments:

Post a Comment