Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

morning Misi

aku ditempatkan di wad kelas 3 untuk memastikan penyakitku ini dapat disembuhkan dan mendapat perhatian para jururawat.

Disebelah, pakcik rahman telah tertidur selepas mendapat suntikan. Daripada yang aku tahu, beliau menghidap penyakit angin pasang. Sebenarnya, hanya mataku sahaja yang bertukar kuning sementara badanku ku rasa sihat.

Pakcik rahman adalah duda yang tidak mempunyai anak. Namun beliau sering juga dikunjungi oleh seseorang

Waktu rehat ku manfaatkan sebaiknya. Setiap kali waktu rehat tiba, aku akan memakai seluar dan duduk di birai katil menunggu tetamu. Aku sedang menunggu seseorang dengan harapan dia akan menziarah aku dan dia akan kembali kepadaku.

Hampa

"Pakcik nak apa?" tanyaku bila ku lihat tangannya merayap ke laci almari mencari sesuatu

"rokok" jawabnya.

'Nanti saya ambilkan" aku menghulurkan bantuan. Sewaktu bangun dari membongkok, dari luar pintu wad aku terpandang seseorang yang berjalan masuk ke dalam wad

aku terpana dengan wajahnya yang persis bintang filem bollywood. Tenang berjalan memasuki ruang katil pesaki dan tahu menju ke arah seseorang.

Ia berhenti di situ dan di sisi aku , pakcik rahman adalah pakciknya.

matanya jarang ku lepaskan dari memandangnya dan jujur aku katakan wajahnya ku nikmati sepenuhnya. Rambutnya panjang, hidungnya mancung, senyumnya menawan, matanya ayu. Dia berbicara dengan pakcik rahman sedang aku mula menyukai gadis itu.

"tak sia-sia aku sakit hari ini" jenakaku dalam hati
\
aku tidak membantu pakcik rahman dengan bersebab. aku ikhlas. tak percaya ke?

No comments:

Post a Comment