Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

kelakar

sebelun aku terlupa, izinkan ku selitkan nama Hasnah binti Mohd Noh di sini.

Anak kepada arwah kak Melah dan gadis yang cantik di kampung. Sewaktu pemergianku dan bila ibuiku keseorangan , gadis ini akan menemani ibuku tidur.Kawan uintuik berbual dan dalam diam aku dapatkan ia menyukaiku.

Namun menyedari bahawa aku masih milik seseorang dan masih di bangku persekolahan, ia tidak pernah meluahkan perasaannya kepada ku secara terang. Ibuku menyukai gadis ini. Aku hanya menganggap dia sebagai  anak angkat ibuku. Tidak lebihn dari itu.

"Mak suka kat budak tu" kata ibuku sewaktu aku masih dalam kelukaan

"budak lagi mak, biarlah dia belajar" jawabku kerana jarak umur kami yang kletara berbeza serta peluang belajar masih terbentang luas untuknya.

Arwah Kak Melah juga mengharap aku akan menyukai anaknya. Tapi maafkan kerana telah menghampakan semua.

Hasbah pernah menziarahi aku di waktu malam bila aku terlantar di katil wad 3.

Maafkan aku Hasnah, kerana tidak dapat menerima apa yang ingin kau berikan.

Kini dia bahagia bersama suaminya dan beberapa cahaya mata. Seingat aku hampir 7 tahun kami tidak pernah bertemu.

No comments:

Post a Comment