Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Saturday, February 18, 2012

man besar

masih ingat kepada man besar?http://www.facebook.com/profile.php?id=100000776026313

namanya Azman bin Siran, berusia 2 tahun lebih tua dari aku. Namaku Nor Azman bin Siran. Ingat lagi kepada kakakku sang pengantin baru bernama Nor? namanya Haminorah binti Siran.

Jadi dari gabungan nama mereka maka lahirlah namaku Nor Azman bin Siran

"man, tolong hantarkan aku ke lorong 2" mohonku kepadanya agar aku sampai sebelum waktu untuk aku menunggu.

tanpa basa-basi, abangku menghidupkan enjin motor dan menghantarkanku ke destinasi yang ku mahu.

agak terkejut dia bila terpandang wajah gadis itu sedang menungguku. menjelaskan mengapa aku begitu tergocoh untuk ke situ.

aku agak kesal apabila tiba lewat daripadanya sedangkan sepatutnya aku yang menunggu. Namun aku masih berbaki sepuluh minit sebelum jam 8. itu kesilapan pertama bila berjumpa.

Bas pun tiba dan kami menuju destinasi yang sama

Bandar Penggaram tidak sebesar mana dan aktiviti malamnya juga terbatas. Kami menuju menuju ke medan selera Odeon untuk menikmati soto.

Di saku yang masih berbaki tambang dari upah membasuh periuk aku simpan dengan ermat agar tidak hilang kerana sebagai seorang yang bersikap gentlemen, aku yang akan membayar makanan itu nanti.

"minta soto ayam 2 kak dan air sirap" jawabku bila ditanya pelayan warung tu.

selesai menjamu selera, dan sewaktu aku ingin membayar, terlebih dahulu dia menghulurkan wang. Aku menolak namun dia berkeras.

Firasat ku berkata bahawa ini hanyalah makan malam di antara sesama kawan kerana gadis ini enggan terikat dengan sebarang budi yang ingin aku hulurkan.

Aku enggan berkeras dan membiarkan dia membayarnya.

Tidak lama kami berada di bandar dan kami terpaksa pulang memandangkan khidmat bas terakhir adalah pada jam 11 malam,

Di atas perut bas, dan ketika kami mula mencari tempat duduk, ia mengisyaratkan agar aku duduk disampingnya.

No comments:

Post a Comment