Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Tuesday, February 14, 2012

lepas dapat 3

3!
"abis!!!!, ' getus hatiku. Terbayang wajah tua ibuku yang pastinya akan menunggu di muka pintu bertanyakan keputusanku. Bagaimana hendak aku katakan bahwa aku termasuk dari golongan mereka yang gagal. Itu bukan jawapan untuk ibu ku.

Tapi untuk aku menyesal, rasanya masa tak kembali berputar.

Aku mesti terima kenyataan ini yang aku terpaksa membuka semula halaman muka buku yang pernah aku lalui. Aku mesti belajar semula dan memastikan bahawa aku akan berjaya di masa depan.

Keluar meninggalkan halaman sekolah menuju ke hentian bas bukan dengan kecerian. Seiring dengan kawan-kawan yang berteriak memeritkan telinga. Aku bukan bersama mereka. Namun aku belum berputus asa.

Sepanjang langkah ke hentian bas sambil memusingkan kepala di mana aku harus menyambung pelajaran yang terkandas.

No comments:

Post a Comment