Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Friday, February 17, 2012

sekolah swasta

menyarung baju yang sepatutnya aku tinggalkan rasanya bagai berat sekali meskipun ianya akan memanaskan tubuhku yang kesejukan setelah selesai bersiram.

Berbekalkan wang yang aku cari di bawah tilam, aku melangkah menuju ke hentian bas dengan harapan kabus pagi menghilangkan aku dari pandangan orang.

Risau bila ada yang akan menegur, pastinya tahu keputusan aku dan mungkin sinis. Meskipun sangkaan ku akan buruk tapi aku peduli. Itu maruahku yang tercalar.

"Ramai jugak yang kantol" kata hatiku sambil mata mencari kalau ada kawan-kawan lama yang serupa mendaftar di sekolah yang sama.

Proses mendaftar tidak mengambil masa yang lama. Aku masih mengekalkan aliran yang sama sewaktu di sekolah lama walaupun beberapa subjek yang dahulu terpaksa aku gugurkan. Aku akan mencari di mana aku boleh mencuri ruang memperbaiki keputusanku di tahun ini.

"adoi, kakak aku nak mengadakan majlis walimatulurus kat rumah pulak" sentak hatiku.

Kau tahu apa maknanya?..........

No comments:

Post a Comment