Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

apa daa

aku terus mengunjungi keluarga ini dan berharap wajahnya dapat ku tatap meski hanya sekilas dia tersenyum.

Aku putuskan untuk mencoretkan warkah panjang berbau cinta mencurahkan apa yang aku rasa. Dengan lafaz Bismillah aku mulakan dan berharap surat ini dapat mencuri sedikit ruang di dalam hati.

Dalam hujan petang aku berusaha menyerahkan surat ini kepadanya. Ssampai di rumahnya, hanya ada Roslina yang duduk menanti pelanggan di kedai keluarga ini. Aku menyerahkan kepada adiknya dan berpesan agar titipan ini diserahkan kepada siempunya nama.

Tanpa sebarang jawapan dan tanpa sebarang balasan.

Aku mengambil keputusan ke rumah pakcik rahman. Masih mesra menyambut aku dan setia menuangkan teh yang harum. Seakan mengerti hajat kehadiran ku di kampung ini dan seolah untuk mengambil keputusan untuk sebuah pertanyaan.

"Man, kalau tak dapat kakaknya, adiknya boleh tak?' pertanyaan dari bibir tua pakcik rahman

No comments:

Post a Comment