Quran Sebagai Panduan

Listen to Quran

Monday, February 20, 2012

Sumber Terang

6 tahun bersama dan semuanya hilang tinggal derita.

Aku berusaha melupakan dan aku berusaha memohon kepada Tuhan. abangku mengerti kepedihan yang sedang aku alami dan sangat bertimbangrasa denganku.

"kau puasa hari ni dik?" tanyanya selepas kembali dari pejabat

"Tak Kor" jawabnya sedang di celahan jari tersepit sebatang rokok yang sedang merah meyala.seraya memandang bekas cucuhan rokok di lenganku. Masih berbekas kerana malam semalam baru aku lakukan apabila cuba menghilangkan rasa luka yang amat dalam.

Sebenarnya, bulan Ramadhan telah menjelma dan aku juga telah 5 hari tidak ke pejabat.

"Kor, esok aku balik Batu pahat" aku memaklumkan kepada abangku

"Kirim salam dengan Mak" jawab abangku

Esoknya aku balik ke rumah yang dulu pernah aku tinggalkan kerana mengejar suatu bayang-bayang. Ibuku sedang menyapu di halaman. Aku mencium tangannya dan meminta ampun atas kesalahanku.

Fahamilah anakmu yang sedang dilanda derita.



diam adalah jawapan yang aku terima

No comments:

Post a Comment